Asiakastarinat: Alihankintayrityksen toimitusjohtaja

Asiakastarinat: Alihankintayrityksen toimitusjohtaja

Kirjoittanut: LAWLY Aihe: Asiakastarinat

”Tieto lisää tuskaa”. Näin sanoo vanha sanonta, joka on erittäin todenmukainen. On helppoa uskotella itselleen ja organisaatiolleen, että toiminta täyttää kaikki sille asetetut vaatimukset ja tekeminen kestää tarkastelun. Näin minäkin kuvittelin. Viranomaistarkastuksissa kaikki oli ollut hyvin, tai näin olimme ainakin kuvitelleet.

Vasta ensimmäiset kansainväliset toimitus- ja alihankintasopimukset ja niistä seuranneet toimittaja-arvioinnit paljastivat, että oletuksemme erinomaisuudesta perustuivat puutteelliseen tietoon. Emme kerta kaikkiaan tunteneet riittävän hyvin toimintaamme velvoittavaa säädöspohjaa, viitestandardeja tai muita velvoittavia vaatimuksia.

Olimme ensin hukassa asian edessä, ja koimme erilaisten vaatimusten tunnistamisen erittäin työläänä. Onneksemme saimme vinkin Teknologiateollisuus Ry:n alihankintajaoksen kautta, että juuri tätä tarkoitusta varten löytyy valmis palvelu, joka vastaa räätälöidysti yrityksemme tarpeisiin. Näin säästimme merkittävästi työaikaa ja pystyimme keskittämään työpanoksemme vaatimusten täyttämiseen niiden tunnistamisen sijaan.

Tiedolla on helpompi johtaa kuin olettamuksiin perustuen. Työasiatkin pyörivät nykyään vähemmän mielessä vapaa-aikana.

Kuvitteellisen alihankintayrityksen toimitusjohtaja

 

Kokeile Lawlya jo tänään

Viimeisimmät artikkelit