Asiakastarina: Pipsa Pienyrittäjän verkkokauppa

Asiakastarina: Pipsa Pienyrittäjän verkkokauppa

Kirjoittanut: LAWLY Aihe: Asiakastarinat

Pipsalla on oma  lähiruokaa myyvä kivijalkakauppa, jossa työskentelee kaksi osa-aikaista työntekijää. Globalisaation paineessa Pipsa haaveilee verkkokaupan perustamisesta, mutta häntä mietityttää mitä kaikkea semmoisen perustaminen vaatii ja mitä uusia velvoitteita hänelle ja yritykselle tulisi sen myötä. Vaikka Pipsalla on lakitieteiden kandidaatin tutkinto ajalta ennen innostumista lähiruuasta, Pipsalla ei kuitenkaan ole pienintäkään halua käyttää yhtään aikaa asiaan liittyvien lakien ja asetusten tunnistamiseen ja lakitekstien läpikäymiseen.

Netissä Pipsa törmää LAWLY:n mainokseen, jossa puhutaan ICT- ja tietosuojalainsäädännön asettamien vaatimusten automaattisesta tunnistamisesta, ja Pipsa päättää tutustua palveluun.

Pipsa luo yrityksellensä palveluun tilin, ja valitsee perustietokyselyssä vastausvaihtoehdon ”Kyllä, harjoitamme verkkokauppaa ja/tai puhelinmyyntiä”.  Kun kyselyyn on vastattu, LAWLY luo Pipsalle listan lain asettamista vaatimukset, silloin kun yritykselle on myös verkkokauppa. Pipsa käy vaatimuslistan läpi, ja toteaa, että eihän tämä nyt ihan mahdottomalta kuulosta.

Seuraavalla viikolla Pipsa ottaa yhteyttä paikalliseen verkkokauppoja toteuttavaan yritykseen ja aloittaa oman verkkokauppansa suunnittelun.

 

Kokeile Lawlya jo tänään

Viimeisimmät artikkelit